alice-asylum-ea-electronic-arts

Alice: Asylum nie powstanie, EA nie sprzeda marki

Deweloper American McGee poinformował, że po dziesięciu latach pracy nad Alice: Asylum, tytuł nie powstanie. Powodem jest Electronic Arts, które „nie jest gotowe” na sprzedanie marki. 

McGee przez ostatnie dziesięć lat walczył, aby kolejna część serii ujrzała światło dzienne. Niestety okazało się, że EA, właściciel licencji, nie chciał ustąpić i projekt finalnie trafił do kosza. 

Po ukończeniu tzw. biblii projektowej Alice: Asylum — ogromnego dokumentu zawierającego grafiki koncepcyjne, podstawowe koncepcje projektowania i cele narracyjne — McGee powiedział, że wznowił rozmowy z Electronic Arts, aby sprawdzić, czy firma jest sfinansuje Alice: Asylum lub udzieli mu licencji na markę.

McGee poinformował, że Electronic Arts zrezygnowało z finansowania projektu z powodu „wewnętrznej analizy IP i warunków rynkowych”. Co więcej, firma nie chce udzielać licencji, ponieważ „Alice” jest ważną częścią katalogu gier EA, a sprzedawanie lub licencjonowanie tego nie jest czymś, na co są teraz gotowi.

McGee stał na czele obu poprzednich gier Alice. Przez lata próbował uruchomić trzecią grę Alice. Prowadził nawet Patreon, aby pomóc w stworzeniu planu produkcji i projektu, przyznając, że to, czy trzecia gra Alice otrzyma zielone światło, zależy wyłącznie od EA. Teraz, po decyzji EA, McGee powiedział, że zespół „wyczerpał” wszystkie opcje realizacji trzeciej gry Alice i że „nie ma żadnego sposobu, aby ruszyć dalej z projektem”.

W ostatnim poście na Patreonie, deweloper podziękował fanom za lata wsparcia i poinformował o odejściu z branży gier.

„Nie mam też żadnego interesu w tym, aby realizować nowe pomysły na gry w kontekście obecnego środowiska ich rozwoju. Jeżeli ktoś zdoła przekonać EA do stworzenia Asylum, chciałbym jasno powiedzieć, że od tego momentu nie mam ochoty angażować się w ten lub w jakikolwiek inny projekt związany z Alice” — poinformował McGee.

Reklama: Termowizja i noktowizja

Twórca nie będzie już prowadził Alice: Asylum na Patreonie i nie ma zamiaru zbierać funduszy na kolejną część gry.

UDOSTĘPNIJ:

Facebook
Twitter
Pinterest
Powiązane posty

Najnowsze posty