Dochodzenie Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) w sprawie Activision Blizzard zakończyło się pomyślnie — firma zapłaciła karę w wysokości 35 milionów dolarów.
Powodem dwuletniego dochodzenia był brak odpowiednich procedur, które pozwalałyby na dokumentowanie skarg od pracowników Activision Blizzard na niewłaściwe zachowanie w ich miejscu pracy. W ten sposób firma utrudniała pracownikom złożenia zażalenia, ponieważ nie było możliwości ustalenia, czy skarga była wystarczająco poważna, aby podjąć jakiekolwiek działanie.
Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) poinformowała w oświadczeniu, że firma Activision Blizzard świadomie nie udostępniła pracownikom odpowiedniego narzędzia, które umożliwiałoby firmie zbieranie zażaleń i skarg odnoście nieodpowiednich warunków pracy.
„SEC stwierdza, że Activision Blizzard nie wdrożyło niezbędnych działań w celu zbierania i przeglądu skarg pracowników dotyczących niewłaściwego zachowania w miejscu pracy, co powodowało, że korporacja nie miała środków do określenia, czy istniały większe problemy, które należało przedstawić inwestorom” — czytamy w oficjalnym dokumencie.
Reklama: Termowizja i noktowizja
Co więcej, z dokumentu wynika, że Activision Blizzard podpisywał ze swoimi pracownikami, którzy opuszczają firmę, specjalne umowy, które zobowiązują do informowania ich o próbach nawiązania kontaktu ze strony agencji rządowych.
Activision Blizzard poszło na ugodę i zapłaciło karę w wysokości 35 milionów dolarów, nie przyznając się ani nie zaprzeczając ustaleniom SEC.