Nowy Tomb Raider jest oficjalnie w fazie rozwoju, gra ma powstać na silniku Unreal Engine 5
Podczas wtorkowej prezentacji State of Unreal, Epic ogłosił, że silnik Unreal Engine 5 jest już dostępny dla wszystkich deweloperów. Mieliśmy okazję zobaczyć ilu deweloperów pracuje obecnie nad projektami na Unreal Engine 5. Jednym z nich jest studio Crystal Dynamics, które ogłosiło, że pracuje nad kolejną częścią z cyklu Tomb Raider. Deweloper poinformował, że prace nad nowym Tomb Raiderem „właśnie się rozpoczęły.”
„Naszym celem jest przesunięcie granic realizmu i stworzenie wysokiej jakości filmowej przygodowej gry akcji, na którą zasługują zarówno fani Crystal Dynamics, jak i serii Tomb Raider.”
Zaraz po ogłoszeniu, studio podało linka do swojej strony, na której doświadczeni programiści będą mogli ubiegać się o stanowisko.
Nowy Tomb Raider będzie najnowszym tytułem z serii od czasu „Shadow of the Tomb Raider” z 2018 roku, gry akcji, która została stworzona przez Eidos Montréal przy współpracy z Crystal Dynamics. Na tę chwilę nie wiemy za wiele, ale studio na pewno się nie nudzi. Crystal Dynamics pracuje nad rebootem gry Perfect Dark razem z The Initiative oraz dalej wspiera swoją najnowszą grę Marvel’s Avengers z 2020 roku.
Crystal Dynamics is incredibly excited about the future of Unreal and how it will help us take our storytelling to the next level. That's why we're proud to announce that our next #tombraider game is being built on Unreal Engine 5! pic.twitter.com/UFMiWzJAZc
— Tomb Raider (@tombraider) April 5, 2022